Klantonderzoek van bpfBOUW

Man staat in te verbouwen woonkamer

Wij willen graag weten wat je van onze dienstverlening vindt en hoe je denkt over pensioen in het algemeen. Daarom voeren wij verschillende onderzoeken uit. Wij kunnen van jou leren!

Onze onderzoeken zijn meestal in de vorm van een online vragenlijst. Soms nodigen we je uit voor een telefoongesprek. En soms vragen we je om bij ons langs te komen en je mening te geven. En als je werkgever bent, komen we wellicht bij je langs. Denk jij met ons mee?

  • Onderzoek naar klanttevredenheid. Wat vind je van de dienstverlening van bpfBOUW? Wat doen we goed en wat kunnen we beter doen? Met jouw antwoorden kunnen we onze dienstverlening in de breedste zin verbeteren.
  • Onderzoek naar klantcontact. Heb je onlangs contact met ons opgenomen? Dan kan het zijn dat we je vragen of je tevreden bent over het gesprek en of je goed bent geholpen.
  • Onderzoek naar onze communicatie. We leggen regelmatig communicatiemiddelen voor aan leden van onze panels. Wat vinden zij van een brief, webpagina of nieuw idee?
  • Onderzoek naar beleggingsvoorkeuren. Welke vorm van beleggen heeft jouw voorkeur? Dat willen wij graag weten zodat wij onze beleggingen nog beter kunnen laten aansluiten op de wensen van al onze deelnemers.

Onafhankelijke onderzoeksbureaus

De onderzoeken worden door bpfBOUW zelf of in opdracht van bpfBOUW uitgevoerd. We werken nauw samen met een aantal onderzoeksbureaus. Deze onderzoeksbureaus zijn betrouwbare partners die zorgvuldig door ons zijn geselecteerd:

  • MWM2
  • Viamet
  • Etil
  • Markteffect

Welke gegevens krijgen deze bureaus van ons?

Om de onderzoeken goed te kunnen analyseren, delen we gegevens met de onderzoeksbureaus waarmee we samenwerken. Welke gegevens we delen, hangt af van het onderzoek. Soms is het bijvoorbeeld relevant om te weten wat je leeftijd is en soms niet. Deze gegevens kunnen we met onderzoeksbureaus delen:

  • Je klantnummer van bpfBOUW
  • Je leeftijd
  • Je geslacht
  • Je naam
  • Of je pensioen opbouwt bij bpfBOUW, pensioen van ons krijgt of in het verleden pensioen bij ons heeft opgebouwd
  • Naam organisatie (voor het werkgeverspanel)
  • Functie (voor het werkgeverspanel)
  • E-mailadres (voor het werkgeverspanel)

De onderzoeksbureaus verwijderen deze gegevens weer nadat ze de resultaten aan ons hebben gestuurd.

Wanneer wij het onderzoek zelf doen, krijg je een e-mail vanaf dit adres: onderzoek@bpfbouw.nl. Let op! Heb je vragen of opmerkingen over het onderzoek? E-mail ons dan via het contactformulier. De onderzoeksbureaus waarmee we samenwerken sturen je een e-mail vanaf de volgende e-mailadressen:

  • MWM2: noreply@mail.crowdtech.com of uwmening@onderzoek.bpfbouw.nl
  • Viamet: onderzoek@viamet.nl
  • Etil: helpdesk@etil.nl
  • Markteffect: bpfbouw@markteffectmail.nl

  • Klantenpanel/werkgeverspanel: Voor de meeste onderzoeken of enquêtes nodigen we de leden van het bpfBOUW klantenpanel of werkgeverspanel uit. Je kunt zich als deelnemer aanmelden voor het klantpanel. En als werkgever aanmelden voor het werkgeverspanel. Je krijgt dan een paar keer per jaar een uitnodiging per e-mail.
  • Klanttevredenheid: Voor onderzoeken naar onze dienstverlening en klanttevredenheid nodigen we ook deelnemers uit die niet in het bpfBOUW klantenpanel zitten. We sturen je deze onderzoeken per e-mail.
  • Website: Op onze website verschijnt regelmatig een pop-up met de vraag om je mening te geven.

Je kunt uiteraard per onderzoek beslissen of je wel of niet meedoet.

  • Ben je lid van het bpfBOUW-klantenpanel? Dan kun je je afmelden op onze website of op Mijn Bouwpensioen.

  • Ben je lid van het werkgeverspanel? Dan kun je je hier afmelden

Soms willen we jouw antwoorden op persoonsniveau opslaan in onze database. Zodat we diepgaande analyses kunnen uitvoeren om onze communicatie en dienstverlening te verbeteren. We vragen je altijd om toestemming om jouw gegevens op te slaan in onze database. Als je hiervoor geen toestemming geeft, dan slaan we je gegevens niet op. We verwerken je antwoorden dan anoniem.

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Hoe we met je gegevens omgaan, lees je in onze privacyverklaring.

Wij vinden het belangrijk om te weten wat onze klanten van ons vinden. Maar nog belangrijker is dat wij de signalen van onze klanten gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. Medewerkers van bpfBOUW bespreken de onderzoeksresultaten met elkaar en vertalen ze naar actiepunten.

  • Onderzoek om onze communicatie te verbeteren
  • Onderzoek naar tevredenheid over de website
  • Onderzoek naar tevredenheid over Mijn Bouwpensioen
  • Onderzoek naar tevredenheid over het contact met onze klantenservice
  • Onderzoek naar tevredenheid van nieuwe deelnemers
  • Onderzoek naar tevredenheid dienstverlening bpfBOUW
  • Onderzoek naar uw mening over "met pensioen gaan"
  • Onderzoek naar uw mening over “waardeoverdracht”