Wat u als werkgever moet weten over het coronavirus

De maatregelen rondom het coronavirus zorgen voor veranderingen die van invloed zijn op het bedrijfsleven. Misschien vraagt u zich af wat de gevolgen hiervan zijn voor u als werkgever. U blijft via deze pagina op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.

15-06-2020

U kunt als werkgever tot maximaal 90% van uw loonkosten vergoed krijgen. Dit is geregeld in de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud (NOW) van de overheid. U komt hiervoor in aanmerking als u door de coronacrisis minimaal 20% aan omzetverlies verwacht in de maanden juni tot en met september. U kunt vanaf 6 juli een aanvraag indienen voor deze NOW 2.0. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

De aanvraagperiode voor NOW 1.0 liep tot 6 juni. De NOW 1.0 ging over omzetverlies in de maanden maart, april en mei. Heeft u in deze eerste periode NOW aangevraagd? Op 20 mei zijn enkele aanpassingen in de NOW-regeling bekendgemaakt. Deze aanpassingen hebben misschien gevolgen voor u.  

U kunt geen werktijdverkorting meer aanvragen  
Het kabinet heeft de regeling Werktijdverkorting (wtv) stopgezet. De NOW vervangt deze regeling. 

Als werkgever heeft u ongetwijfeld te maken met de gevolgen van het coronavirus. BpfBOUW heeft daarom de betaaltermijn voor facturen verlengd.
Heeft u vragen over premies of het aanleveren van uw gegevens?
Mail dan uw vraag naar premies@bpfbouw.nl. Vermeld in uw e-mail uw aansluitnummer. Ook is het mogelijk telefonisch contact op te nemen. Wij zijn bereikbaar tussen 8.00 en 12.00 uur via 020-583 42 00. 

Heeft u vragen voor de Werkgeversdesk?
Stuur uw vraag naar werkgevers@bpfbouw.nl. Vermeld in uw e-mail uw aansluitnummer. U kunt ons ook telefonisch bereiken tussen 8.30 en 12.30 uur via 020-583 80 80.   
U kunt onze relatiemanagers momenteel niet op locatie spreken. Had u al een afspraak met een van onze relatiemanagers gepland? Dan zoeken we naar een goed alternatief. U bereikt onze relatiemanagers net als anders via telefoon en e-mail.