
Klacht indienen
Als u het niet met ons eens bent, kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u het niet eens bent met de hoogte van een uitkering. Of een premie.
Komt u er met hen niet uit? Dan kunt u daarna eventueel terecht bij:
- de Klachtencommissie van bpfBOUW;
- de Commissie Pensioenzaken, Reglementen en Communicatie (Commissie PRC) van bpfBOUW, en als laatste;
- de Ombudsman Pensioenen.
U stuurt een brief naar de Klachtencommissie bpfBOUW:
Klachtencommissie bpfBOUW
Postbus 637
1000 EE Amsterdam
In uw brief schrijft u:
- Uw naam en adres;
- Uw klantnummer, registratienummer of burgerservicenummer (bsn);
- De datum dat u de brief stuurt;
- De reden van uw klacht. Verwijs naar het pensioenreglement of de statuten op grond waarvan u vindt dat u verkeerd bent behandeld.
U moet uw klacht binnen zes maanden na de gebeurtenis indienen. U ontvangt het antwoord van de Klachtencommissie binnen twee maanden. Als u uw klacht mondeling wilt toelichten bij de Klachtencommissie duurt het maximaal drie maanden.
U gaat in beroep tegen het besluit van de Klachtencommissie. Dat doet u bij de Commissie Pensioenzaken, Reglementen en Communicatie (Commissie PRC) van het bestuur van bpfBOUW. In beroep gaan kan alleen met een brief. U stuurt de brief naar:
Bestuur bpfBOUW
Postbus 637
1000 EE Amsterdam
U moet uw brief binnen twee maanden na het besluit van de Klachtencommissie versturen. Het bestuur neemt zo snel mogelijk een besluit over uw klacht.
Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag