Een klant aanmelden bij bpfBOUW

Vrouw zit aan bureau

Als administratiekantoor wil je jouw klant zoveel mogelijk ontzorgen. Op deze pagina leggen we uit hoe je een klant kan aanmelden bij bpfBOUW.

Stap 1: Meld de klant aan via het aanmeldformulier

Heeft je klant personeel in dienst, of gaat dat binnen nu en een maand gebeuren? Meld de klant dan aan via ons aanmeldformulier

Hiervoor zijn deze gegevens nodig:

  • KVK-nummer en eventuele RSIN
  • Contactgegevens van de klant (e-mailadres en telefoonnummer)
  • Je eigen KVK-nummer en RSIN
  • Je eigen contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)

Wij controleren vervolgens of de klant inderdaad verplicht is om zich bij ons aan te sluiten. Jij en de klant krijgen binnen 3 werkdagen bericht hierover.

Stap 2: Voltooi de aanmelding in ons portaal

Je ontvangt per e-mail een link naar ons Selfservice Werkgevers Portaal. Om in te loggen heb je eHerkenning EH3 nodig. In het portaal vul je de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie, zoals het loontijdvak, de cao-indeling en het rekeningnummer.

Stap 3: Start met de pensioenaangifte

Wij controleren de gegevens in het portaal en sturen een bevestiging dat de aanmelding is afgerond. Daarna kun je de pensioenaangifte starten. Jouw klant ontvangt hierover ook bericht van ons.

Dan kun je deze nog niet digitaal aanmelden.

Bekijk hoe je een klant wel aanmeldt