Wanneer en hoe aanmelden bij bpfBOUW?

Dat hangt af van uw sector en of u personeel in dienst heeft. We helpen u hier graag bij.

Heeft u een bedrijf in de bouw?[cms: qa-q1]
[cms: qa-q1a1]

U neemt niet verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW

Wij bieden ook de mogelijkheid om vrijwillig aan te sluiten.

Dit kan als u voldoet aan onze voorwaarden voor vrijwillige aansluiting.
  1. Meld u aan via dit formulier.
  2. Stuur het formulier inclusief de op het formulier genoemde documenten naar ons op.
  3. Wij beoordelen uw verzoek en nemen contact op bij vragen.
  4. Voldoet u aan de voorwaarden van bpfBOUW? U ontvangt dan de overeenkomst tot vrijwillige aansluiting. Voldoet u niet aan de voorwaarden? Dan kunnen wij uw verzoek voorleggen aan het bestuur van bpfBOUW. We nemen dan eerst contact met u op.
  5. U tekent de overeenkomst en stuurt deze retour. Uw overeenkomst wordt ondertekend door het bestuur. U ontvangt hiervan een kopie. 
  6. Gefeliciteerd, uw aanmelding is afgerond!
[cms: qa-q1a2]
[par. administratiekantoor]

U bent werkzaam bij een administratiekantoor

Wilt u een nieuwe werkgever aanmelden bij bpfBOUW? Zo regelt u het.

Heeft u (binnen nu en één maand) werknemers in dienst?[cms: qa-q1q1]
Regelt u straks zelf uw pensioenadministratie?[cms: qa-q1q1q1]
[cms: qa-q1q1q1a1]
[par. zd werkgever in de bouw]

In 2 stappen aangemeld bij bpfBOUW

Als werkgever in de bouw regelt u het pensioen van uw werknemers via bpfBOUW. Samen maken we alle pensioenzaken in orde.

Stap 1. Vul het aanmeldformulier in

U geeft uw KVK-nummer en contactgegevens aan ons door. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een link om uw aanmelding af te ronden.
Regel alvast uw eHerkenning EH3. Anders kunt u niet verder met stap 2 en uw aanmelding niet voltooien.

Stap 2. Voltooi uw aanmelding

U logt in op ons portaal met eHerkenning EH3 en vult uw gegevens aan.
Geef door wie binnen uw organisatie de pensioenaangifte doet. Geef ook uw salarispakket, cao, loontijdvak en rekeningnummer aan ons door. 

Bent u actief in een van de sectoren hieronder? Dan neemt u verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.
Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’. Twijfelt u of uw bedrijf onder de verplichtstelling valt? Dan kunt u per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom u twijfelt.
 
Valt u niet onder deze sectoren? Dan neemt u niet verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW. U kunt wel vrijwillig deelnemen.
  • Waarom moet ik inloggen met eHerkenning?
    Als u inlogt met eHerkenning weten we zeker weten dat ú de aanvraag bij ons doet. Zo houden we uw gegevens veilig en zorgen we dat alleen de juiste personen toegang krijgen tot uw pensioenadministratie. Meer over eHerkenning in het aanmeldproces leest u hier. 
  • Hoe lang duurt het aanmelden?
    Stap 1 kost u ongeveer 5 minuten. Stap 2 kost u zo'n 10 minuten. Na iedere stap controleren we uw gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.
  • Wat heb ik allemaal nodig om me aan te melden?
    Voor stap 1 heeft u uw KVK-nummer en eventuele RSIN nodig. Voor stap 2 heeft u uw eHerkenning inlogmiddel nodig en vragen we om uw cao-indeling, loontijdvak, salarissoftware en rekeningnummer.
[cms: qa-q1q1q1a2]
[par. ak werkgever in de bouw]

In 2 stappen aanmelden bij bpfBOUW

Als werkgever in de bouw regelt u het pensioen van uw werknemers via bpfBOUW. Samen maken we alle pensioenzaken in orde.

Stap 1. U of uw administratiekantoor vult het aanmeldformulier in

U geeft uw KVK-nummer en contactgegevens aan ons door. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een link om uw aanmelding af te ronden.
Regel alvast uw eHerkenning EH3. Óf geef een ketenmachtiging af aan uw administratiekantoor. Anders kunt u niet verder met stap 2 en uw aanmelding niet voltooien.

Stap 2. Voltooi nu zelf uw aanmelding

U logt in op ons portaal met eHerkenning EH3 en vult uw gegevens aan. Wij vragen om uw cao-indeling, loontijdvak en rekeningnummer.
Geef aan ons door welk administratiekantoor uw pensioenaangifte verzorgt. Wij vragen u om hun KVK-nummer, (indien beschikbaar) leveranciersnummer en salarissoftware. Vraag uw administratiekantoor om deze gegevens.

Bent u actief in een van de sectoren hieronder? Dan neemt u verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.
Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’. Twijfelt u of uw bedrijf onder de verplichtstelling valt? Dan kunt u per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom u twijfelt.
 
Valt u niet onder deze sectoren? Dan neemt u niet verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW. U kunt wel vrijwillig deelnemen.
  • Waarom moet ik inloggen met eHerkenning?
    Als u inlogt met eHerkenning weten we zeker weten dat ú de aanvraag bij ons doet. En weten we zeker dat u een externe organisatie toegang wil geven tot uw pensioenadministratie. Zo houden we uw gegevens veilig en voorkomen we dat onbevoegden toegang krijgen tot uw pensioenadministratie. Meer over eHerkenning in het aanmeldproces leest u hier. 
  • Hoe lang duurt het aanmelden?
    Stap 1 kost u ongeveer 5 minuten. Stap 2 kost u zo'n 10 minuten. Na iedere stap controleren we uw gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.
  • Wat heb ik allemaal nodig om me aan te melden?
    Voor stap 1 heeft u uw KVK-nummer en eventuele RSIN nodig. Voor stap 2 heeft u uw eHerkenning inlogmiddel nodig en vragen we om uw cao-indeling, loontijdvak en rekeningnummer. Daarnaast vragen we om gegevens van uw administratiekantoor: hun KVK-nummer, (indien beschikbaar) leveranciersnummer en salarissoftware. Vraag deze vooraf op bij uw administratiekantoor.
Bent u zelfstandige in de sector afbouw of natuursteen? [cms: qa-q1q1q1q1]
[cms: qa-q1q1q1q1a1]
[par. zelfstandige]

Meld uw bedrijf aan bij bpfBOUW

Als zelfstandige in de afbouw en natuursteen neemt u verplicht deel aan de pensioenregeling van bpfBOUW. We noemen dit de verplichtstelling bpfBOUW. Start uw aanmelding dus direct op.

Wij vragen u tijdens uw aanmeldproces om uw KVK-gegevens. Zo zorgen we dat u straks met eHerkenning toegang heeft tot uw pensioenadministratie. Houd deze gegevens dus bij de hand.
  1. Meld u aan bij bpfBOUW via dit formulier
  2. We beoordelen uw aanmeldingsverzoek en nemen contact op bij vragen.
  3. U hoort binnen 10 werkdagen of uw aanmelding succesvol is.
  4. Start uw pensioenadministratie op via ons Selfservice Werkgevers Portaal. Via dit portaal doet u straks ook pensioenaangifte. U logt in met eHerkenning, betrouwbaarheidsniveau EH3. Meer over eHerkenning leest u hier
  5. Gefeliciteerd, uw aanmelding is afgerond!

U levert als zelfstandige in de afbouw of natuursteen halfjaarlijks uw loon- en premiegegevens aan. Wij rekenen aan de hand van deze gegevens uit hoeveel pensioen u opbouwt.

[cms: qa-q1q1q1q1a2]
[par. hoeft niet aan te sluiten]

U hoeft uw bedrijf (nog) niet aan te melden bij bpfBOUW

Neemt u in de toekomst personeel in dienst? Meld uw bedrijf dan alsnog aan.