Aanmelden bij bpfBOUW: zo werkt het

Beantwoord enkele vragen en u weet of en hoe u zich moet aanmelden bij bpfBOUW.

Heeft u een bedrijf in de bouw?[cms: qa-q1]
[cms: qa-q1a1]

U kunt vrijwillig aansluiten bij bpfBOUW

Als u een bedrijf heeft in een andere sector dan de bouw, bouwen uw werknemers niet verplicht pensioen op bij bpfBOUW. Wij bieden ook de mogelijkheid om vrijwillg aan te sluiten.

  • Stap 1: Voorwaarden vrijwillige aansluiting bekijken
    Bekijk onze voorwaarden voor vrijwillige aansluiting
  • Stap 2: Aanmeldformulier invullen
    Meld u aan via dit formulier en stuur het formulier inclusief de op het formulier genoemde documenten naar ons op.
  • Stap 3: Overeenkomst tekenen
    Als u voldoet aan de voorwaarden van bpfBOUW, krijgt u de overeenkomst tot vrijwillige aansluiting. U tekent de overeenkomst en stuurt deze retour. Zodra de overeenkomst ook door het bestuur is getekend, ontvangt u een kopie.
    Voldoet u niet aan de voorwaarden? Dan kunnen wij uw verzoek voorleggen aan het bestuur van bpfBOUW. We nemen dan eerst contact met u op.
[cms: qa-q1a2]
[par. administratiekantoor]

U bent werkzaam bij een administratiekantoor

Wilt u een nieuwe werkgever aanmelden bij bpfBOUW? Bekijk hoe u dit voor uw klant regelt.

Neemt u (binnen nu en één maand) werknemers in dienst? Of heeft u dat al gedaan?[cms: qa-q1q1]
Doet u straks zelf uw pensioenadministratie?[cms: qa-q1q1q1]
[cms: qa-q1q1q1a1]
[par. zd werkgever in de bouw]

Meld uw bedrijf aan bij bpfBOUW

Uw werknemers gaan pensioen opbouwen bij bpfBOUW. Samen maken we dit in orde. Dat begint met uw bedrijf aanmelden. In 3 stappen is het geregeld.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
    U geeft uw KVK-nummer en contactgegevens aan ons door. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een link om uw aanmelding af te ronden. Regel alvast eHerkenning EH3 zodat u uw aanmelding kan afronden in ons portaal. 
  • Stap 2: Aanmelding voltooien in ons portaal
    U logt in op ons Selfservice Werkgevers Portaal met eHerkenning EH3 en vult de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie zoals het loontijdvak en de cao-indeling. 
  • Stap 3: Starten met de pensioenaangifte
    Wij controleren de gegevens en sturen een bevestiging dat uw aanmelding is voltooid. Daarna kunt u uw eerste pensioenaangifte voorbereiden.

Bent u actief in een van de sectoren hieronder? Dan bouwen uw werknemers verplicht pensioen op bij bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.
Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’

Twijfelt u of uw werknemers pensioen opbouwen bij bpfBOUW?

Dan kunt u per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom u twijfelt.

Valt uw bedrijf niet onder deze sectoren?

Dan bouwen uw werknemers niet verplicht op bij bpfBOUW. U kunt wel vrijwillig deelnemen.
  • Voor stap 1 heeft u uw KVK-nummer en eventuele RSIN nodig.
  • Voor stap 2 heeft u uw eHerkenning inlogmiddel met niveau EH3 nodig en vragen we om uw cao-indeling, loontijdvak, salarissoftware en rekeningnummer.
Stap 1 kost u ongeveer 5 minuten. En stap 2 kost ongeveer 10 minuten. Na iedere stap controleren we uw gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.
[cms: qa-q1q1q1a2]
[par. ak werkgever in de bouw]

Meld uw bedrijf aan bij bpfBOUW

Uw werknemers gaan pensioen opbouwen bij bpfBOUW. Samen maken we dit in orde. Dat begint met uw bedrijf aanmelden. In 3 stappen is het geregeld. U kan het aanmelden ook aan uw administratiekantoor overlaten.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
    U of uw administratiekantoor geeft het KVK-nummer en de contactgegevens van uw bedrijf aan ons door, evenals het KVK-nummer, RSIN en contactgegevens van het administratiekantoor. Binnen 3 werkdagen ontvangt uw administratiekantoor een e-mail met een link om de aanmelding af te ronden. Uiteraard houden we u op de hoogte van de voortgang.  
  • Stap 2: Aanmelding voltooien in ons portaal
    Uw administratiekantoor logt in op ons Selfservice Werkgevers Portaal met eHerkenning EH3 en vult de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie. Zoals de salarissoftware, cao-indeling, loontijdvak en rekeningnummer als u kiest voor automatische incasso. 
  • Stap 3: Starten met de pensioenaangifte
    Wij controleren de gegevens en sturen een bevestiging dat uw aanmelding is voltooid. Dan kan uw administratiekantoor de eerste pensioenaangifte voorbereiden. U krijgt bericht van ons dat de aanmelding volledig is afgerond. Heeft u gekozen voor automatische incasso? Dan krijgt u van ons nog een formulier per post toegestuurd om uw rekeningnummer te bevestigen.

Bent u actief in een van de sectoren hieronder? Dan bouwen uw werknemers verplicht pensioen op bij bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.
Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’.

Twijfelt u of uw werknemers pensioen opbouwen bij bpfBOUW?

Dan kunt u per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom u twijfelt.

Valt u niet onder deze sectoren?

Dan bouwen uw werknemers niet verplicht op bij bpfBOUW. U kunt wel vrijwillig deelnemen.
  • Voor stap 1 heeft u het KVK-nummer en eventuele RSIN nodig van uw bedrijf en uw administratiekantoor.
  • Voor stap 2 heeft uw administratiekantoor eHerkenning EH3 nodig en vragen we om uw cao-indeling, loontijdvak, salarissoftware en rekeningnummer als u kiest voor automatische incasso.
Stap 1 kost ongeveer 5 minuten. En stap 2 kost ongeveer 10 minuten. Na iedere stap controleren we uw gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.
Bent u zelfstandige in de sector afbouw of natuursteen? [cms: qa-q1q1q1q1]
[cms: qa-q1q1q1q1a1]
[par. zelfstandige]

Meld uw bedrijf aan bij bpfBOUW

Als zelfstandige in de afbouw en natuursteen bouwt u pensioen op bij bpfBOUW. Uw aanmelding is in 2 stappen geregeld.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
  • U meldt zich aan bij bpfBOUW met het aanmeldformulier. Binnen 10 werkdagen hoort u of uw aanmelding succesvol is.
  • Stap 2: Uw pensioenadminstratie opstarten 
    Start uw pensioenadministratie op via ons Selfservice Werkgevers Portaal. Via dit portaal doet u straks ook pensioenaangifte. U logt in met eHerkennig EH3

U levert als zelfstandige in de afbouw of natuursteen halfjaarlijks uw loon- en premiegegevens aan. Wij rekenen aan de hand van deze gegevens uit hoeveel pensioen u opbouwt.

[cms: qa-q1q1q1q1a2]
[par. hoeft niet aan te sluiten]

U hoeft uw bedrijf (nog) niet aan te melden bij bpfBOUW

Neemt u in de toekomst personeel in dienst? Meld uw bedrijf dan alsnog aan.