Aanmelden bij bpfBOUW: zo werkt het

Beantwoord enkele vragen en je weet of en hoe je je moet aanmelden bij bpfBOUW.

Stap1
Moet je bedrijf aansluiten bij bpfBOUW?
question-step-1a5a53b912
Neem je binnen nu en één maand werknemers in dienst? Of heb je dat al gedaan?
question-step-690a564641
Doe je straks zelf de pensioenadministratie?
final-step-fc52e13bc4

Meld je bedrijf aan bij bpfBOUW

Je werknemers gaan pensioen opbouwen bij bpfBOUW. Samen maken we dit in orde. Dat begint met je bedrijf aanmelden. In 3 stappen is het geregeld.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
    Je geeft je KVK-nummer en contactgegevens aan ons door. Binnen 3 werkdagen ontvang je een link om de aanmelding af te ronden. Regel alvast eHerkenning EH3 zodat je de aanmelding kan afronden in ons portaal. 
  • Stap 2: Aanmelding voltooien in ons portaal
    Je logt in op ons Selfservice Werkgevers Portaal met eHerkenning EH3 en vult de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie zoals het loontijdvak en de cao-indeling. 
  • Stap 3: Starten met de pensioenaangifte
    Wij controleren de gegevens en sturen een bevestiging dat de aanmelding is voltooid. Daarna kun je jouw eerste pensioenaangifte voorbereiden. 

Ben je actief in een van de sectoren hieronder? Dan bouwen je werknemers verplicht pensioen op bij bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.

Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’

Twijfel je of je werknemers pensioen opbouwen bij bpfBOUW?

Dan kun je per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom je twijfelt.

Valt je bedrijf niet onder deze sectoren?

Dan bouwen je werknemers niet verplicht op bij bpfBOUW. Je kunt wel vrijwillig deelnemen.

  • Voor stap 1 heb je het KVK-nummer en eventuele RSIN nodig.
  • Voor stap 2 heb je een eHerkenning inlogmiddel met niveau EH3 nodig en vragen we om je cao-indeling, loontijdvak, salarissoftware en rekeningnummer.

Stap 1 kost je ongeveer 5 minuten. En stap 2 kost ongeveer 10 minuten. Na iedere stap controleren we je gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.

final-step-38299796c7

Meld je bedrijf aan bij bpfBOUW

Je werknemers gaan pensioen opbouwen bij bpfBOUW. Samen maken we dit in orde. Dat begint met je bedrijf aanmelden. In 3 stappen is het geregeld. Je kunt het aanmelden ook aan een administratiekantoor overlaten.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
    Jij of je administratiekantoor geeft het KVK-nummer en de contactgegevens van jouw bedrijf aan ons door, evenals het KVK-nummer, RSIN en contactgegevens van het administratiekantoor. Binnen 3 werkdagen ontvang je administratiekantoor een e-mail met een link om de aanmelding af te ronden. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.  
  • Stap 2: Aanmelding voltooien in ons portaal
    Je administratiekantoor logt in op ons Selfservice Werkgevers Portaal met eHerkenning EH3 en vult de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie. Zoals de salarissoftware, cao-indeling, loontijdvak en rekeningnummer als je kiest voor automatische incasso. 
  • Stap 3: Starten met de pensioenaangifte
    Wij controleren de gegevens en sturen een bevestiging dat de aanmelding is voltooid. Dan kan je administratiekantoor de eerste pensioenaangifte voorbereiden. Je krijgt bericht van ons dat de aanmelding volledig is afgerond. 

Ben je actief in een van de sectoren hieronder? Dan bouwen je werknemers verplicht pensioen op bij bpfBOUW.

  • de bouw & infra; 
  • de afbouw (het stukadoorsbedrijf, het afbouwbedrijf en het terrazzo/vloerenbedrijf); 
  • het natuursteenbedrijf; 
  • de timmerindustrie; 
  • de betonmortelindustrie; 
  • de bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven; 
  • de baksteenindustrie.

Deze verplichte deelname heet ‘verplichtstelling’.

Twijfel je of je werknemers pensioen opbouwen bij bpfBOUW?

Dan kunt u per mail contact met ons opnemen. Deel in uw bericht wat uw werkzaamheden zijn en waarom u twijfelt.

Val je niet onder deze sectoren?

Dan bouwen je werknemers niet verplicht op bij bpfBOUW. Je kunt wel vrijwillig deelnemen.

  • Voor stap 1 heb je het KVK-nummer en eventuele RSIN nodig van je bedrijf en je administratiekantoor.
  • Voor stap 2 heeft je administratiekantoor eHerkenning EH3 nodig en vragen we om je cao-indeling, loontijdvak, salarissoftware en rekeningnummer.

Stap 1 kost ongeveer 5 minuten. En stap 2 kost ongeveer 10 minuten. Na iedere stap controleren we uw gegevens. Dat duurt maximaal 3 werkdagen.

question-step-0ec8b173cc
Ben je zelfstandige in de sector Afbouw of Natuursteen?
zelfstandige

Meld je bedrijf aan bij bpfBOUW

Als zelfstandige in de afbouw en natuursteen bouw je pensioen op bij bpfBOUW. Je aanmelding is in 2 stappen geregeld.

  • Stap 1: Aanmeldformulier invullen
    Je meldt je aan bij bpfBOUW met het aanmeldformulier. Binnen 10 werkdagen hoor je of de aanmelding succesvol is.
  • Stap 2: Je pensioenadminstratie opstarten 
    Start je pensioenadministratie op via ons Selfservice Werkgevers Portaal. Via dit portaal doe je straks ook pensioenaangifte. Je logt in met eHerkennig EH3

Je levert als zelfstandige in de afbouw of natuursteen halfjaarlijks je loon- en premiegegevens aan. Wij rekenen aan de hand van deze gegevens uit hoeveel pensioen je opbouwt.

final-step-159e33ef4f

Je hoeft je bedrijf (nog) niet aan te melden bij bpfBOUW

Neem je in de toekomst personeel in dienst? Meld je bedrijf dan alsnog aan.

final-step-0fea8b7227

Vrijwillig aansluiten bij bpfBOUW

Fijn dat je het pensioen voor je werknemers goed wilt regelen. Daarom bieden wij de mogelijkheid om vrijwillig aan te sluiten.

final-step-650f554b1a

Je bent werkzaam bij een administratiekantoor

Wil je een nieuwe werkgever aanmelden bij bpfBOUW? Bekijk hoe je dit voor jouw klant regelt.