Je aanmelding zelf voltooien | bpfBOUW

Je gaat zelf jouw aanmelding voltooien. Hiervoor heb je eHerkenning EH3 nodig. Heb je dat al geregeld? 

Vraag je administratiekantoor om deze gegevens zodat je jouw aanmelding kan voltooien:

  • KVK-nummer en RSIN van je administratiekantoor
    Doet je administratiekantoor ook voor andere bedrijven pensioenaangifte bij bpfBOUW? Vraag je administratiekantoor dan ook om het leveranciersnummer.
  • Salarissoftware
    Het salarispakket dat je administratiekantoor gebruikt voor de pensioenaangifte.
  • Indeling
    De cao-indeling voor bpfBOUW die in jouw bedrijf van toepassing is. Dit kunnen er meerdere zijn. Je kunt hiervoor ook je sectorindeling bij de Belastingdienst bekijken.
  • Loontijdvak
    De periode van gegevensaanlevering. Deze is meestal gelijk aan de periode waarover je salaris uitbetaalt: 4-wekelijks of maandelijks.

Naast de gegevens van je administratiekantoor vragen we je ook of je gebruikmaakt van automatische incasso en van welk rekeningnummer wij de facturen mogen incasseren.

Voor het doorgeven van je gegevens doorloop je enkele tabbladen:

  • Organisatie
    Op dit tabblad zie je de gegevens die al bij ons al bekend zijn. Deze gegevens hebben wij automatisch opgehaald bij de Kamer van Koophandel.
  • Algemene contactgegevens
    Op dit tabblad zie je de contactgegevens die al bij ons bekend zijn. Je hoeft hier niets in te vullen.
  • Indeling
    Je vult je cao-indeling bij bpfBOUW in via 'Indeling toevoegen'. Weet je dit niet? Overleg dan met je administratiekantoor of kijk naar je sectorindeling bij de Belastingdienst.
  • Aansluiting
    Op dit tabblad vul je bij periodiciteit jouw loontijdvak in. Dit is de periode waarover je administratiekantoor de gegevens bij ons aanlevert. Dit is meestal 4-wekelijks of maandelijks.
  • Gegevensaanlevering
    Je geeft hier door wie jouw gegevensaanlevering verzorgt. En welke salarissoftware hiervoor gebruikt wordt.
  • Personeels- en salarisadministratie
    Heb je in het aanmeldformulier ingevuld dat een administratiekantoor jouw pensioenadministratie doet? Dan zie je hier de gegevens van het betreffende administratiekantoor terug. Controleer deze goed.
  • Financiële administratie
    Op dit tabblad vul je de gegevens van jouw financiële administratie in. Zodat wij weten naar wie wij de factuur voor de pensioenpremie moeten sturen.
  • Rekeningen
    Op dit tabblad geef je door of je kiest voor automatische incasso. Kies je daarvoor, dan vul je hier ook je rekeningnummer in. Wij schrijven jouw premiefacturen dan automatisch af. Andere facturen, zoals bijvoorbeeld een rentefactuur, boek je wel handmatig over.

Wij controleren de gegevens die je hebt ingevuld. Daarna ontvang je een e-mail dat jouw aanmelding is voltooid. En je administratiekantoor ontvangt van ons een e-mail dat ze kunnen starten met de pensioenaangifte.