eHerkenning voor een administratiekantoor

eHerkenning vervangt het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord op het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Voordat je aan de slag kan in het portaal, moeten jouw klanten je eerst opnieuw machtigen.

  1. De klant logt in op het Selfservice Werkgevers Portaal.
  2. Er verschijnt automatisch een pop-up met zijn dienstverleners. 
  3. De klant bevestigt jouw rol. Wij zorgen nu automatisch voor de machtiging.

  1. Je hebt een eHerkenning inlogmiddel met betrouwbaarheidsniveau EH3.
  2. Je hebt de juiste APG-diensten geregeld via je eHerkenning-leverancier: de APG-dienst ‘Pensioenaangifte’.
  3. Je bent door je klant(en) in SWP gemachtigd.

Hebben jij of jouw klant in het aanmeldformulier aangegeven dat jouw administratiekantoor de pensioenadministratie gaat doen? Dan kan het administratiekantoor ook de aanmelding voltooien in het portaal. Dat doe je door op de link te klikken in de e-mail en in te loggen met het eHerkenning inlogmiddel. In het portaal vul je de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie, zoals het loontijdvak, de cao-indeling en het rekeningnummer.

Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.