Een nieuw administratiekantoor

U regelt de pensioenadministratie zelf óf kiest ervoor om dit uit te besteden. Als u overstapt naar een (nieuw) administratiekantoor heeft dit gevolgen voor uw pensioenaangifte. Geef uw nieuwe administratiekantoor uiterlijk de dag vóórdat u overstapt aan ons door.

De keuze om te wisselen

Misschien gaat u voor het eerst uw administratie uitbesteden of kiest u voor een nieuw administratiekantoor. U heeft een aantal keuzes om te maken, zoals welke taken u gaat uitbesteden.

Wat regelt u als u wisselt van administratiekantoor?

U geeft uw nieuwe administratiekantoor aan ons door via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP).

  • Log in met eHerkenning EH3 en de rol ‘Werkgever’. 
  • Ga naar het tabblad Organisatie en kies ‘wijzig organisatiegegevens’. 
  • Er zijn 3 rollen die u kunt uitbesteden: ‘personeels- en salarisadministratie’, ‘gegevensaanlevering’ en ‘financiële administratie’. Geef per rol door wie deze uitvoert: uzelf of een administratiekantoor. Vraag uw administratiekantoor vooraf om hun KvK-nummer en hun leveranciersnummer.

Heeft u een ketenmachtiging afgegeven aan uw administratiekantoor? Zij geven bovenstaande gegevens dan zelf aan ons door.

  • Maak goede afspraken met uw administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Dus over de periode voordat u overstapte. Uw nieuwe administratiekantoor heeft niet altijd toegang tot oudere gegevens. 
  • U kiest ervoor om de pensioenadministratie uit te besteden. U blijft wél verantwoordelijk voor de aanlevering. Houd goed contact met uw administratiekantoor of kijk zelf van tijd tot tijd in het SWP hoe zaken er voor staan. 
  • Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons. We helpen u graag.