Levert u aan via het Selfservice Werkgevers Portaal? Dan regelt u de uitdienstmelding ook via het SWP. Als u aanlevert via een softwarepakket voert u hier de goede uitdiensttredingsdatum door. Lever vervolgens de IKV opnieuw aan.
In sommige softwarepakketten is dit lastig. Bijvoorbeeld omdat uw werknemer al in een vorig boekjaar uit dienst trad. Neem dan contact met ons op. We begeleiden u dan bij de correctie via het SWP. U kunt uw werknemer ook via het SWP uitdienst melden. Zorg wel dat u dit ook nog doorvoert via uw softwarepakket. Anders ontstaat het signaal opnieuw bij uw volgende levering.
Als u via het Selfservice Werkgevers Portaal dit signaal wilt oplossen volgt u deze stappen.
- Selecteer bovenin het juiste aansluitnummer.
- Kies op het tabblad 'Dashboard' het juiste loontijdvak.
- Klik nu op de button 'ontbrekend'.
- Klik op de werknemer die u uit dienst wilt melden.
- Kies nu de optie 'beëindig dienstverband'.
- Geef de einddatum in en ga verder. Indien gevraagd klikt u op de calculator achter de premiegrondslag. Afhankelijk van de opgegeven datum ziet u ook loongegevens en producten. Bijvoorbeeld als de wijziging gedurende een loontijdvak in gaat. U wijzigt dan de gegevens naar rato en niet voor de gehele periode.
- Klik vervolgens op 'opslaan'.
- Vergeet niet om de levering in te zenden, ga naar het tabblad 'Leveringen'.
- Selecteer de levering met de juiste aanmaak datum en de status 'door u te bewerken'.
- Klik op de button 'zend in', en bevestig nogmaals met 'zend in'.