Signaal 342 - Product niet geleverd

Dit signaal ontstaat wanneer een product niet is geleverd, maar wij deze op basis van onder andere leeftijd en cao indeling wel verwachten. Bekijk in dit overzicht welke producten en varianten per CAO geldig zijn voor het jaar 2021

question-step-941ad53c7f
Weet je om welke deelnemer en periode het gaat?
question-step-fbe4408a60
Heeft het signaal betrekking op de BeterExcedent regeling? (BEXC)
final-step-24b9f7a2dc

Als je als werkgever deelneemt aan de BeterExcedent regeling, lever je altijd aan voor dit product.

Ook voor werknemers die een productloon hebben ónder de BeterExcedent grondslag. Via onderstaande stappen kun je in het Selfservice Werkgevers Portaal zien of je organisatie vrijwillig deelneemt aan deze regeling.

  • Ga naar het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) 
  • Selecteer bovenin het aansluitnummer van de werkgever 
  • Ga naar het tabblad stand
  • Klik op afspraken 
  • Hier kun je zien of er sprake is van een vrijwillige deelname aan BeterExcedent.

Het product alsnog aanleveren? Klik hier voor het stappenplan. Je levert voor werknemers met een productloon ónder de BeterExcedent grondslag het ‘reguliere’ productloon, met een premiegrondslag en premie van € 0,00 aan. 

final-step-d0c2c303b0

Lever het ontbrekende product aan

Correctie via het salarispakket 

Zorg ervoor dat alle benodigde producten meegeleverd worden vanuit het salarispakket. Je kunt hier zien welke producten per CAO verwacht worden in 2022.
Soms is het nodig om contact op te nemen met je softwareleverancier. Zij kunnen je dan helpen om de instellingen aan te passen zodat je de juiste producten aan kunt leveren.

Lever na het wijzigen de inkomstenperiode opnieuw aan vanuit je salarispakket.

Correctie via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) 

Tip: Je kunt de correctielevering ook altijd starten vanuit het dasboard.

Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal. In dit document zie je welke producten in 2022 per CAO verwacht worden. Volg nu de onderstaande stappen:

  1. Selecteer rechtsboven het aansluitnummer waarvoor het signaal 342 is ontstaan. 
  2. Ga naar het tabblad 'Signalen' en zoek op de signaalcode 342. Kies bij de status ‘Gesignaleerd’.
  3. Klik op het signaal. Klik nu op 'Correctielevering'. 
  4. Wij selecteren nu automatisch de periodes waarvoor dit signaal open staat. Controleer of je inderdaad voor deze periode(s) wilt corrigeren.
  5. Klik nu op 'Maak correctielevering'.
  6. Geef bij periode 'correctie aanvang en einde' de maand(en) aan waarvoor het product niet goed is aangeleverd. 
  7. Klik nu op 'Volgende' → gegevens aan levering toevoegen: Ja.
  8. Klik vervolgens op de button bewerk. 
  9. Vul hier de datum vanaf en tot wanneer je het dienstverband wilt aanpassen. Dit is dezelfde periode als bij stap 4. Klik op volgende.
  10. Doorloop in dit scherm de gevraagde gegeven en controleer of deze correct zijn. Klik op volgende.
  11. Klik vervolgens op de rekenmachine achter productloon, klik op de button bereken en vervolgens op de button overnemen. Klik hierna op de calculators achter premiegrondslag en premie. Klik vervolgens op volgende. 
  12. Herhaal stap 11 bij de volgende producten. Het ontbrekende product wordt hierop ook automatisch uitgevraagd. Vervolgens kom je in een eindscherm en klik je op opslaan. 
  13. Vergeet niet om de levering in te zenden, ga naar het tabblad Leveringen. 
  14. Selecteer de levering met de juiste aanmaak datum en met de status 'door je te bewerken'. 
  15. Klik op de button 'zend in', en bevestig nogmaals met 'zend in'.
final-step-561748511e

Zoek het signaal op

  1. Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal. 
  2. Ga naar het tabblad 'Signalen'. 
  3. Filter op signaalcode 342 en als je deze weet de periode. 
  4. Kies bij de status ‘Gesignaleerd’.

Je ziet nu alle openstaande 342-signalen voor de gekozen periode. Klik nu op het signaal voor alle details, zoals welk product ontbreekt.

Ga nu verder met het stappenplan om het signaal op te lossen.