Stap 1 | U levert loon- en premiegegevens aan

U draagt voortaan ieder loontijdvak pensioenpremie af. Bij deze eerste stap levert u de loon- en premiegegevens aan. Het aanleveren is best een klus, maar wel erg belangrijk.
Bij deze stap is het ook belangrijk wanneer u dit doet. U levert de gegevens uiterlijk twee weken na het aflopen van uw loontijdvak bij ons aan.

question-step-f4cef6107d

Gebruikt u salarissoftware?

final-step-5852017e8e

U doet pensioenaangifte via uw salarissoftware

U levert in deze eerste stap uw loon- en premiegegevens bij ons aan.

Wat houdt u bij de hand?

  • Uw eHerkenning inlogmiddel.
  • Uw salarissoftware.

Wat gaat u doen?

  1. Bereid de gegevensaanlevering voor in uw salarissoftware. Het verschilt per loonpakket hoe dit werkt. Uw softwareleverancier kan u hierbij helpen.
  2. Bij bpfBOUW levert u aan voor de pensioenregelingen én de bedrijfstakeigen regelingen van uw sector. Bekijk hier welke bedrijfstakeigen regelingen voor u gelden binnen uw sector. Of bekijk hier direct de rekenregels voor de verschillende regelingen.
  3. Verstuur de levering aan ons via uw salarissoftware. 

Kunt u de levering wel klaarmaken via uw salarissoftware, maar niet direct aan ons versturen? 

  1. Maak een xml-bestand, een Levering Premie en Gegevens-bestand (LPG), aan via uw salarissoftware.
  2. Verstuur de gegevens via ons Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Bekijk hier de handleiding om uw LPG te uploaden via het SWP.

Valt u onder de cao Bouw & Infra? Voor bedrijfstakeigen regelingen wordt u automatisch aangemeld en ziet u na uw eerste gegevensaanlevering de premies terug op uw factuur. Voor het Tijdspaarfonds maakt u echter zelf het saldo over. Hierover leest u meer op de website van het Tijdspaarfonds.

En wat nu?

  • Bedankt! We gaan nu uw levering controleren.
  • U ziet in het Selfservice Werkgevers Portaal onder ‘Leveringen’ wat de status van uw levering is.
  • Ga nu door naar stap 2.
final-step-076537c461

U doet pensioenaangifte via ons Selfservice Werkgevers Portaal.

U gebruikt geen salarissoftware. Lever uw gegevens aan via ons Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). De eerste keer gegevens aanleveren is best een klus. Neem hier dus goed de tijd voor.

Heeft u vragen of vindt u de eerste aangifte lastig? Neem contact met ons op. We helpen u graag.

Wat houdt u bij de hand?

  • Uw eHerkenning inlogmiddel.
  • Uw eigen salarisadministratie.
  • Uw KVK-nummer, RSIN, aansluitnummer, leveranciersnummer en uw definitieve cao. Deze vindt u op ons Selfservice Werkgevers Portaal via ‘Uw organisatiegegevens beheren’.

Wat gaat u doen?

  1. Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Bereid in het SWP de gegevensaanlevering voor en lever voor de eerste keer uw gegevens aan. Bent u zelfstandige in de sector afbouw of natuursteen? Gebruik dan deze handleiding.
  2. Bij bpfBOUW levert u aan voor de pensioenregelingen én de bedrijfstakeigen regelingen van uw sector. Bekijk hier welke bedrijfstakeigen regelingen voor u gelden binnen uw sector. Of bekijk hier direct de rekenregels voor de verschillende regelingen.
  3. Voor bedrijfstakeigen regelingen wordt u automatisch aangemeld en ziet u na uw eerste gegevensaanlevering de premies terug op uw factuur. Valt u onder de cao Bouw & Infra? Voor het Tijdspaarfonds maakt u zelf het saldo over. Hierover leest u meer op de website van het Tijdspaarfonds.

En wat nu?

  • Bedankt! We gaan nu uw levering controleren.
  • U ziet in het Selfservice Werkgevers Portaal onder ‘Leveringen’ wat de status van uw levering is.
  • Ga nu door naar stap 2.