Stap 1 | Loon- en premiegegevens aanleveren

Je draagt voortaan ieder loontijdvak pensioenpremie af. Bij deze eerste stap lever je de loon- en premiegegevens aan. Dit is best een klus, maar wel erg belangrijk. Lever de gegevens uiterlijk twee weken na het aflopen van je loontijdvak bij ons aan.

question-step-f4cef6107d
Gebruik je salarissoftware?
final-step-5852017e8e

Pensioenaangifte via je salarissoftware

In deze eerste stap lever je de loon- en premiegegevens bij ons aan.

Wat hou je bij de hand?

  • Je eHerkenning inlogmiddel.
  • Je salarissoftware.

Wat gaat je doen?

  1. Bereid de aanlevering van de gegevens voor in je salarissoftware. Het verschilt per loonpakket hoe dit werkt. Je softwareleverancier kan je hierbij helpen.
  2. Bij bpfBOUW lever je gegevens aan voor de pensioenregelingen én de bedrijfstakeigen regelingen van de sector. Bekijk hier welke bedrijfstakeigen regelingen voor u gelden binnen jouw sector. Of bekijk hier direct de rekenregels voor de verschillende regelingen.
  3. Verstuur de levering via de salarissoftware.

Kun je de levering wel klaarmaken via je salarissoftware, maar niet direct aan ons versturen?

  1. Maak een xml-bestand, een Levering Premie en Gegevens-bestand (LPG), aan via de salarissoftware.
  2. Verstuur de gegevens via ons Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Bekijk hier de handleiding om je LPG te uploaden via het SWP.

Val je onder de cao Bouw & Infra? Voor bedrijfstakeigen regelingen word je automatisch aangemeld. Je ziet deze na je eerste gegevensaanlevering de premies terug op de factuur. Voor het Tijdspaarfonds maak je zelf het saldo over. Hierover lees je meer op de website van het Tijdspaarfonds.

En wat nu?

  • Bedankt! We gaan nu je levering controleren.
  • In het Selfservice Werkgevers Portaal onder ‘Leveringen’ staat wat de status van je levering is.
  • Ga nu door naar stap 2.
final-step-076537c461

Pensioenaangifte via ons Selfservice Werkgevers Portaal.

Als je geen salarissoftware gebruikt, lever je de gegevens aan via ons Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). De eerste keer gegevens aanleveren is best een klus. Neem hiervoor dus de tijd.

Heb je vragen? Neem contact met ons op. We helpen u graag.

Wat hou je bij de hand?

  • Je eHerkenning inlogmiddel.
  • Je eigen salarisadministratie.
  • Je KVK-nummer, RSIN, aansluitnummer, leveranciersnummer en je definitieve cao. Deze vindt u op ons Selfservice Werkgevers Portaal via ‘Organisatiegegevens beheren’.

Wat ga je doen?

  1. Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Bereid in het SWP de gegevensaanlevering voor en lever voor de eerste keer je gegevens aan. Ben je zelfstandige in de sector afbouw of natuursteen? Gebruik dan deze handleiding.
  2. Bij bpfBOUW lever je gegevens aan voor de pensioenregelingen én de bedrijfstakeigen regelingen van de sector. Bekijk hier welke bedrijfstakeigen regelingen gelden binnen jouw sector. Of bekijk hier direct de rekenregels voor de verschillende regelingen.
  3. Voor bedrijfstakeigen regelingen word je automatisch aangemeld. Je ziet deze na je eerste gegevensaanlevering de premies terug op de factuur. Val je onder de cao Bouw & Infra? Voor het Tijdspaarfonds maak je zelf het saldo over. Hierover lees je meer op de website van het Tijdspaarfonds.

En wat nu?

  • Bedankt! We gaan nu je levering controleren.
  • In het Selfservice Werkgevers Portaal onder ‘Leveringen’ staat wat de status van je levering is.
  • Ga nu door naar stap 2.